12 oktober 2006

Brott

Man kan aldrig veta vad som händer i framtiden så låt mig bekänna några av mina överträdelser redan nu. Jag har intagit olagliga substanser vid ett par tillfällen, senaste gången 1993. Jag har tjuvåkt på spårvagnen i Göteborg 1988. Av någon anledning stal jag en plastfalk som satt fastskruvad på en ölkran i en Stockholmspub så sent som 2000. Annars tog jag en glödlampa i trappuppgången på Blå dragonen i Umeå för 16 år sedan. Under gymnasietiden hände det att jag betalade tågbiljett från Uppsala till Knivsta och sedan åkte hela sträckan till Stockholm. Vad jag verkligen skäms över är att jag köpte ut ett par gånger när jag hade fyllt 20. Det är illa. En gång spelade jag i ett band på en 30-årsfest. Vi rapporterade varken slantarna, ölen eller matresterna till skattemyndigheten. Det var för åtta år sedan. Jag betalade förresten bekanta svart när jag fyllde jämnt för mer än tio år sedan. Otaliga gånger har jag konsumerat alkohol i strid med lokala ordningstaxor. Och så har jag åkt svarttaxi en gång. Om jag kommer på något mer så återkommer jag. Det här krävde ett glas Le Cardinal. Nu kan jag bli statsråd.

(Jag hade egentligen tänkt att skriva om att många politiker är konstnärliga analfabeter som föredra sammanträdesrum framför salonger. Men det hade blivit så onyanserat så jag hoppar det.)

Le Cardinal (nr 3806), 69 kr

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm...

Har du aldrig:
- snattat i Lövsta Löt
- åkt moped utan hjälm

Kinna Jonsson sa...

Du är för rolig du =)