15 januari 2012

2012:5 Välregisserat

Igår kväll: Sniglar för andra gången den här veckan. Ankbröst. Och så en crème caramel. Ett torrt från Loire, ett sött från samma floddalar och ett burgundiskt rött.  Neil Young live at Massey Hall i högtalarna. Där tillsammans med advokaten som kallade mig för expert när han talade med maître d som för övrigt är bror till någon i det som var Just D. Jag blev lite generad när advokaten presenterade mig sådär. "Expert", min åsna. Sedan visade han min blogg för samme man. Jag lovade att skriva, nästan övertygad om pinoten. Chenin blanc behöver jag sällan övertygas om. Båda var bra.

Bergamott, Hantverkargatan 35 på Kungsholmen - Stockholm för vuxna.

Idag: Pojken med cykeln i regi av bröderna Dardenne. Tillsammans med kulturchefen. I brist på andra ord får jag kalla filmen meningsfull. Se den! Nu eller när den kommer på devede.

Bourgognen uppe till vänster var från 2006, tror jag.
Bra syra, torrt och trevligt.
 Ett sött dessertvin med samma ursprungsbeteckning som Moulin Touchais, tror jag.

Inga kommentarer: