4 februari 2012

2012:8 Välförsett

Om man kan tänka sig en svag doft av svensk fiskdisk, lysrörsbelysning och det stim som råder i en större livsmedelsbutik under en vanlig lördag när man dricker vin och äter ost så ska man bege sig till ICA i Liljeholmen. Ja, man behöver inte vara där på eftermiddagen, det är öppet en bit in på kvällen också. Jag satt där med L idag, vi skulle egentligen ha fikat men det här var betydligt trevligare. Billigt var det också och idag till och med gratis eftersom L bjöd. På bordet vi satt vid fanns det reklam för en vertikalprovning av ett Bordeaux-slotts viner. På ICA! I Sverige! Ni läste rätt. Nu slarvade jag så tillvida att jag inte skrev upp vad det vita spanska som jag drack hette men det var tropiska frukter och vita kronblad och sådant där ni vet. L drack en vuxen shiraz. Jag tror att glasen kostade dryga 50-lappen. Och man kan köpa Riedel-glas där också. Om man är begiven på sådant. För det är man väl?

Inga kommentarer: