15 oktober 2014

2014:12 Rust Never Sleeps

Jag skriver ju aldrig och inte nu heller egentligen. I måndags var jag på en vinprovning som alla var om alla vinprovningar borde vara. Subjektiviteten rådde. Känslorna. Spontaniteten. Nja, jag gillar också knastertorra, analytiska provningar men det här var roligt som omväxling. Vilka viner vi drack kan ni se här:

http://vinare.blogspot.se/2014/10/rust-never-sleeps.html

Jag gillade nästan alla. Sancerren fick mig att inse att de sancerrer jag smakat har varit förhållandevis platta i jämförelse. Det fanns en fin chenin blanc från Saumur. Och det ligger ju i Loire, detta vindistrikt som blir allt populärare. Ett prov på en Cornas som inte längre finns blev det också. Jag skulle kunna skriva mer men hinner inte. Det är plötsligt roligt att prova viner igen!

Inga kommentarer: