26 april 2014

2017:8 Ängsligheten

Igår träffade jag S. Senast var åtta år sedan. Det som är besvärande med den omständigheten är att det i mitt medvetande, där jag har förmåga att få tiden att pressas ihop likt bälgen i ett dragspel, inte känns som särskilt länge sedan. Men det är lång tid. Flyttar, giftermål och barnafödslar kan rymmas i den perioden. Eller en kinavistelse, ett par byten av arbetsgivare och det arbetssökande tillstånd jag nu befinner mig i. Jag känner inte S. Men jag vågade ändå blotta mig och erkänna att min faiblesse för chenin blanc från Loire inte bara grundar sig på sensoriska upplevelser utan också är en grund i ett alltmer vacklande livsstilsbygge. Och jag som inte ens gillar ordet livsstil. Men S tyckte att det var okej. I den del av världen som hennes liv just nu utspelar sig ägnar sig byborna emellertid inte åt något sådant.

5384 Eole et Bacchus 139 kr

Inga kommentarer: