8 februari 2011

2011:9 Goodiebag

Jag fick med mig något hem:
Vad ryms egentligen i påsen?
En dryck med vitaminer! Vad mer?
En påse med proteiner i form av nötter! Ryms där ytterligare något?
Ja, en efterrätt - godis!

Ett vanligt frilansarvode alltså.

Stockholm City hade fest på Södra Teatern med prisutdelning och genom den gode H hade jag fått biljett till den. Därinne stötte jag ihop med P och hans hustru Å - alltid lika trevligt. Det blev ett glas Marzemino och ett glas Rotari Prosecco för drinkbiljetterna. Det förra var ett tjockskaligt och bittert rödvin som det tar tid att dricka ur. Den senare en bra sorts mousserande.

Jag missade prisutdelningen för att det var fullt med folk i den lokalen. Den här posten skulle kunna utmynna i ett sövande namedroppande men jag håller mig för god för det. Och önskar er alla en riktigt god natt!

Inga kommentarer: