20 augusti 2011

2011:47 Galet hus

Jag gjorde min sista dag, blev avtackad med tal och presenter och hade sedan fest på kontoret med några kollegor till halv tolv. Ingen diet tillämpades men spotifydiscodansandet förbrände med största sannolikhet de kalorier som fanns i chipsen, jordnötsringarna och vinet. Jag förstår inte varför vi fortsätter att envisas med den jönsiga enheten kalorier, för övrigt. Och nu när jag kollade upp såg jag att "vi" inte alls fortsätter med kalorier utan att kilojoule och megajoule används i näringsrekommendationer. Som vanligt är jag alltså ute och cyklar. Men igår, under ovädret, cyklade jag inte utan tog faktiskt taxi hem hit.

Och nu sitter jag och funderar på om jag ska gå ut med världsmästaren ikväll. En begynnande förkylning och en krasslig världsekonomi talar emot. Ett dåligt omdöme talar för.



Puycheric Syrah (nr 2209)





Mad House Riesling (nr 6474)

Inga kommentarer: