31 december 2014

2014:15 Rioja och Folkets Park

Jag vaknar och sjukdomen, om det nu var influensa eller vad det var, har gett sig. Dagen är frukost, inköpsrunda och förberedelser för det nyårsfirande som vi nu är mitt uppe i. Till den fina soppan drack vi Bollinger cuvée speciale och till renen Baron de Ley. Alla ungar utom lille L har full fart. Jag spelar Joni Mitchells "Court and Spark" via Apple TV. Min yngre bror och hans fru Å stötte vi ihop med utanför Folkets Park tidigare idag. Malmö är barmark och grådager, lättregn och plusgrader. Snart är det tolvslag men Malmös moroner bränner redan nu fyrverkerier som om vi hade passerat gränsen till nästa år. Jag avskyr oorganiserade fyrverkerier. Förbjud allt utom det som är statligt eller kommunalt ordnat! För övrigt har hag inte mer ordning och reda på mina tankar igår jämfört med idag. Ser i olika sociala medier hur många reser över flera tidszoner och breddgrader för att känna hur vår närmaste stjärnas ljusstrålar värmer vatten, sand och hud. Förståeligt och samtidigt helt ohållbart. Jag både förstår er och gör det inte. Och håller käften i alla skål och vägg-sammanhang eftersom det skulle skapa så dålig stämning om jag tjatade om detta. Hoppas att lagunen är varm och svalkande, att paraplydrinken passerar och att Bamse-klubben levererar! Och ett gott nytt år till dig, kära läsare som läser detta!

Baron de Ley Reserva (nr 2525), 108 kr



Bollinger Special Cuvée Brut (nr 7418, 439 kr


Inga kommentarer: