1 januari 2015

2015:1 Att fly flyget

Färgglada wellpapplådor med håligheter ligger strösslade på gräsmattor och grusplaner en sådan här morgon. Flaskor och rispapperslyktor med tillhörande ståltrådskarosser likaså. Jag är för en gångs skull en sådan här dag inte särskilt trött av nattens firande. Vi satt och pratade över lite Pol Roger till strax efter ett. Vid tiotiden var det frukost med familjerna, just nu är vi tolv i hushållet som jag hälsar på. Det passar mig, jag är en person som har behov av liv och rörelse omkring mig, det är ett skämt att jag lever ensam. Ett kollektiv hade varit modellen. 
Nyårslöften är inget för mig. I fjol flög jag vid fyra tillfällen i år är målet att inte flyga alls. Eftersom det är ett av många meningsfulla sätt att visa att man vägrar undkomma ett personligt ställningstagande i mänsklighetens ödesfråga. Andra tänker likadant: http://www.businessinsider.com/meterologist-eric-holthaus-quits-air-travel-2013-9?IR=T

Inga kommentarer: