11 januari 2015

2015:10 130 mil på 100 timmar

Klockan är halv två och ute faller regnet. Tidigare ikväll, eller rättare sagt igår, föll snöflingorna. Jag har kommit hem från en tillställning i Bällsta. J deltog i ett cykellopp i somras och han visade den film som BBC2 gjorde om loppet. Han cyklade 130 mil på under 100 timmar! Ni kan läsa om filmen här men länken kommer nog att tas bort inom kort. A och J bjöd på mat och flera fina viner också. Förutom dem och ett par som jag hade träffat tidigare där i somras var alla bekantskaper, ett tiotal, nya och intressanta. Bra kväll. I sommar ska jag cykla långt igen!

Tidigare under dagen åt jag lunch på Jappi, Kammakargatan med XY och hennes pojkvän. Där smakar rätterna som i Kina. Det var fiskdoftande aubergine, en sichuanpepprig nötgryta och spiskumminkryddade revbensspjäll som smälter i munnen.

Något rörde vid mitt hjärta idag.

Världen är ond. Boko Haram har dödat 2000 personer på kort tid i den nigerianska staden Baga, en bloggare i Saudiarabien piskas offentligt och attentatet mot Charlie Hebdo är ännu i färskt medvetande. Att den offentliga debatten i samband med detta når lågvattenmärken känns som ett av de mindre problemen nu.

Artisan Halbturn Red

Artisan Zweigelt Pure

Leitz Eins Zwei Dry 


Inga kommentarer: