5 december 2005

Hej så länge!

Lugn, jag tänker inte sluta blogga. Men jag kommer att göra ett uppehåll i drickandet. Till jul, kanske längre. Har fått bilringar. Känner mig sänkt och skakis på en gång. Två signaler att hörsamma. Nu ska jag få fart på kroppens egna berusningsmedel genom att börja träna. Och försöka promenera i det dagsljus som bjuds. Vill inte utesluta att jag skriver något om korktillverkning eller ympvax under tiden. Det sensoriska får dock vänta. Under tiden kan ni läsa de andra bloggarna som jag länkar till.

(Igår drack jag för övrigt Campo Ceni och Cappello di Prete till den goda och smakrika köttgrytan som Aa hade lagat. Båda lite väl "solstekta". Den förra var välgjord; fruktig med motsträviga, men karaktärsfulla tanniner och tydlig syra. Skulle nog vinna på lite avvrundande lagring. Den andra mer robust och generös med både marsipan och körsbär i doften. Inte så pigga syror och tyvärr ett inslag av lättflyktig syra i doften. Men lättdrucken.)

God Jul och Gott Nytt! (om jag skulle glömma det)

Bilden: Korskovall på Tvärnö. Något att se fram emot.

Inga kommentarer: