19 juni 2007

Shiraz

Idag var luften så dålig så man kunde använda en skyffel för att separera partiklarna från gaserna vi andas. Dessutom var det en dålig dag på det där sociobiologiska sättet som endast några av mina bästa vänner kan förstå. De andra lever ju i en socialkonstruktivistisk illusion som gör dem mindre olyckliga. Och jag gratulerar dem. Men, denna illusion är inte desto mindre falsk. Min gode vän J hade besök från Svedala. Vi åt tillsammans på den sydliga skönheten och gick sedan hem till en lägenhet i Estoril där vi sänkte ett par flaskor down under-vin. Bland annat shirazen på bilden. Och jag säger er: Det är down under som just nu får mig att känna mig down under. På alla sätt utom de bra. Och Kristofer, det är kul att kröka med dina kollegor.

Clare Valley Shiraz, 136 RMB.

1 kommentar:

K sa...

Nåja, i måttliga mängder.