19 mars 2007

En krog på Skeppsbron

För en vecka sedan skrev jag att vi skulle gå till F12 idag. Det stämmer inte. Tre av varandra oberoende källor har uppgett att stället inte är prisvärt. Så det blir en krog på Skeppsbron i stället. Första gången jag var på Pontus by the Sea kom självaste chefen ut ur köksrejongerna och bjöd på sushi. Det var jag, min gode vän D på Östermalm och nuvarande öbon B. Tiden springer, det var fem år sedan, stället var nyöppnat. Vi satt och huttrade i filtar på uteserveringen. När det hade blivit för kallt gick vi till Bar Ruby och åt fläskkotlett. Jag fick hälsa på Bobo Karlsson*.
I fjol var jag på Pontus By the Sea under värsta turistperioden. Slutkörd personal kändes det som. Felaktig vininformation och trumpna blickar när man bad om en kopia av vinlistan. Det var säkert en tillfällighet, hoppas jag.

* Jag jobbar hårt på att den här bloggen ska bli späckad med onödigt namndroppande.

3 kommentarer:

Syrah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Syrah sa...

Kom ut till förorten om du vill ha bågot som är riktigt prisvärt.
Ta röda linjen till Fruängen och gå några minuter söderut så hamnar du på mitt favoritställe: Långbro Värdshus. God mat, trevlig personal och många goda viner på glas. Börja gärna med en Jacobsen öl i baren innan, eller efter middagen. Det kan vara klokt att boka bord.
På vägen hem kan du hoppa av tunnelbanan vid Telefonplan och slinka in på Landet.

Vinlusen sa...

Tack för tipset!