17 mars 2007

Trendbrott

Igår var jag inte på Judit och Bertil. Istället barnvaktade jag brorsonen, drack folköl och åt chips. När N hade nattats tittade jag på "Masjävlar" som visades på tv. Alla såg den för tre år sedan, cirka. Utom jag. Jag tycker att den var sådär. Började i Döderhultarnaktigt grovyxade nästan stereotypa lantiskaraktärer för att efter hand hitta nyanser. Ann Petrén var min favorit för att hon spelade så långt från allt jag tidigare sett henne i. Jag gillar iofs alltid henne. Men filmen kändes redan gammal. Sedan blev det några minuter av Alien 4. Orkade inte med den särskilt länge. Har sett den tidigare. När jag hade sovit en timme kom Brysselbrorsan med hustru. Kort därefter kom både Å och J hem från Dolly Parton. BiB, korvar och ost dukade vi fram. Pratade till klockan två. Idag har vi fyllt mitt förråd med möbler. Lägenheten ser inte ut som jag är van vid. Det känns som en flytt. Och flyttar gillar jag inte. För att säga det minsta. Snart ska vi äta laksa.

Santagostino Nero d'Avola-Syrah (nr 2312), 3000 ml, 187 kr

Inga kommentarer: