11 september 2007

Ett fotoalbum

I morgon är det bara tre dagar kvar så jag tog en massa bilder i morse. Jag kommer ju att lämna lägenheten. Kanske lämnar jag kvarteret. I morgon har jag min sista skrivning här så det blir inte så många fler bokstäver i kväll.


















Vakt i kvarteret.



















Olaglig trehjuling. Kör till skolan för fem kuài RMB.















Innergården. Jag vet inte om det är postmodernism. Jag vet inte.















Dammet tar aldrig slut.















Byggandet upphör inte.















Luften...















Nog byggs det.



















Också ett sätt att kränga fläsk.



















Stinkande floden. Som inte längre stinker.















Jiànwài SOHO - kvarteret som anses så coolt bland kineser att de spelar in reklamfilmer här regelbundet.















Skolans uppehållsrum.















Trött student från Indonesien i förmiddagsklassen. Idag 25 år. Grattis R!















Eftermiddagsklassen. Undertecknad, en tysk benediktinermunk, en namne till Raymond Chandlers hjälte och den utmärkta eftermiddagsläraren Li.

Inga kommentarer: