7 november 2009

2009:184 "Are you an idiot or are you a fake idiot?"

Jag gav P en flaska Hermit Crab i augusti. Jag hoppas att den smakade bättre än det här liljekonvaljiga som jag upplevde i glasform på Imperiet i kväll. Imperiet är en krog som inte fanns på Götgatan för två år sedan. Kulturchefen och jag hade precis sett In the Loop på Victoria. Också en ond film. Men till skillnad från Apan av det infernaliskt roliga slaget. Hade behövt andningspauser, annars inget att anmärka på. Det dracks Sancerre, annars svors det mest. Steve Coogan och James Gandolfini medverkade.
Jag tog också ett glas av Xaviers Cotes du Rhône på Imperiet. Inte heller det ett vin att skriva om. 
Det är alltid lika trevligt att träffa kulturchefen. Vi är ungefär lika gamla, vi har ungefär samma civilstånd och vi har vissa gemensamma geografiska nämnare. Dessutom hälsade han på mig i Beijing. Ska läsas "hälsade PÅ mig i Beijing". (Så att ingen tror att vi gick omkring där på gatorna och hälsade när vi möttes. Och att jag skulle vara särskilt glad över att vederfaras ynnesten att bli HÄLSAD på av kulturchefen.)
Nu spelar grannen piano. Om morgonen jobbar takläggarna oavsett veckodag. De börjar vid sju. Men vad gör det när jag tillfälligt bor på kanske bästa gatan i Sverige?

The Hermit Crab  (nr 6340)

1 kommentar:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

"Ungefär samma civilstånd" låter intressant. Hur många civilstånd finns det egentligen? Ungefär.