24 november 2009

2009:192 Die gemütlichkeit

Det var två och ett halvt år sedan jag drack den äppelfriska grüner veltlinern som produceras av Weingut Bründlmayer. Tänkte att det var dags igen. Så tillsammans med några kollegor efter en middag på Papa Italiano som ligger på Riddargatan gick vi till Grand. Det var där, när jag såg vinlistan som jag bestämde mig. Som jag har skrivit kan man ju lätt tro att det var något jag hade kommit på innan vi kom dit. Och det hade jag ju inte.

Jag har tappat så mycket vinkunskap att jag har hunnit glömma att det var en Alte Reben som vi drack i Moskva. Den var kanske inte alls lika äppelfrisk, det kanske inte var den sorten som jag tog i kväll.

Som ni ser av länken finns druvan i ett flertal tappningar från producenten. 

Uppdatering: det finns viner från Bründlmayer på bolaget:

Bründlmayer Grüner Veltliner Kamptaler Terrassen 2008 (nr 75977)

Bründlmayer Ried Käferberg Grüner Veltliner 2006 (nr 75400)


Inga kommentarer: