15 maj 2013

2013:6 En kväll i gallerian

Jag hade arbetat till sent och sedan sprungit en runda ut mot Hagaparken. Nu hade hungern satt in så jag ringde till advokaten som också arbetade sent. Vi stämde träff i Moodgallerian och gick in på Boqueria. Vi beställde lite olika sorters pintxos, som den miljömupp jag är försökte jag fåfängt att välja sådant som minst bidrog till klimatförändringar alternativt utfiskning. Så det blev diverse gris: fantastiska kroketter på pulled pork, en griskind och så boquerones, en bläckfisk och något mer. Vi drack galicisk sval lager till. Jag bråkade som vanligt med advokaten eftersom jag tycker att han missar saker som händer i Sverige, typ skandalen kring arenabygget i Solna. Han menar att det som händer i Tyskland är viktigare så han försöker hänga med i det i stället. Och, om jag ska vara ärlig, så vet jag inte vad som händer i Tyskland, förutom rättegången med hon som tros vara lierad med de två nazister som under flera år mördade invandrare och undkom rättvisan. Men som när de riskerade att tas av polisen valde att ta sina egna liv. Och att förbundkanslern heter Angela Merkel. Men bortsett från det vet jag ingenting om Tyskland av idag.
Vid osten fick jag för mig att jag ville ha en fyra PX. Nu vet jag att jag inte längre gillar sött. Men Boquerian återvänder jag till.

Inga kommentarer: