4 april 2006

Min närmaste framtid

Så här ser veckan ut. I morgon ska jag anmäla mig till en munskänksprovning den 25/4. "Spanska ultras" heter den. Jag brukar ju tjata om Chivite Colección 125 och Mas La Plana här. Förhoppningsvis blir det mer eller bättre i den genren den 25/4.
På torsdag ska jag gå på ett riktigt svenneställe med jobbet. Om någon av mina kollegor läser det här blir de säkert förgrymmade över min elitistiska inställning. Men faktum är att stället är ett svenneställe. Min plikt är att rapportera om svenneställets vinlista. Och nej, det är inte Crazy Horse.
På fredag ska jag hälsa på min gode vän professorn i en slättbelägen, domkyrkoförsedd universitetsstad ungefär sju mil nordnordväst om Åsögatan. Han ska ha drinkfest. Förhoppningsvis blir det vin till maten också så att jag kan skriva om det. På lördag är det födelsedagsfirande men jag vet inte var. Tror att det är i Vasastan, i närheten av Rörstrandsgatan. Födelsedagsbarnet har bra smak för vin så jag får säkert flera skäl att skriva om partajet.

Inga kommentarer: