23 april 2006

Tillkännagivande

Jag är en fegis. Vill till exempel inte permanentlista bloggar med ett politiskt agendum här till vänster. Istället har jag en lista med relativt oförargliga men mer eller mindre bra bloggar.
Nu tar jag bort Stationsvakt. Skälet är inte politik. Johnny länkar till femtioelva bloggar men inte till mig. Det är sårande. Jag gillar Johnny men han uppmärksammar inte mig. Tuff skit. Han försvinner härmed.
Istället listar jag trevliga Elin. Som gett mig så mycket.
Johnny får tillbaka platsen om han återlistar mig. Att coola Olle med värsta proffsbloggen inte tar upp mig bekommer mig inte särskilt. Han listar ju ingen annan heller. Istället fortsätter han enträget att bevaka medier som om det vore det viktigaste i världen. (Och jämfört med ekfatslagrad viognier är det ju viktigt.) Men jag kan inte förlåta honom att han passerade J&B igår kväll utan så mycket som titta in genom sina solglas. Skäms, Olle!

Vintips:

Fairview Pinotage Viognier 2004 (nr 80814), 99 kr

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrö, varken http://www.korkskruven.se eller min blogg http://www.mattiaswirf.com/blogg/sv finns ju med på din trots att jag länkat till dig från båda! ;)~

Vinlusen sa...

Jag ska åtgärda det.

Anonym sa...

Även jag länkar till Dig.

Olle Lidbom sa...

Så oerhört pinsamt. Förmodar att jag var distraherad av mitt dystopiska japanska sällskap. Nytt försök nu på fredag?

Lisa sa...

Boring strategi! Länka till allt du gillar och visa att du är en god och storsint människa. Då har du det moraliska övertaget. Låt läsarna avgöra vem som har det stilistiska. Eller hösgt idéhöjd eller whatever.

Anonym sa...

Lisa: Skulle jag länka till allt som jag gillade skulle min blogg bestå av länkar...

Men nu med Wordpress så kan jag öka antalet länkar eftersom det finns en funktion som slumpar ut vilka som visas...

Tips till Vinlusen: Smartare strategi är att maila till Johnny och fråga honom om han inte dricker vin eftersom han inte länkar till din eminenta blogg?

Förresten ska jag nog Länka till dig också. Hmm får nog också ha en lista dryckbloggar...

Vinlusen sa...

Point taken. Nej, Olle, jag är i München på fredag. Ska skärpa mig för övrigt. Puss och kram till alla kommentatorer!

stationsvakt@gmail.com sa...

Men fan! Jag TRODDE jag länkade till dig. Åtgärdas genast.

Anonym sa...

ha ha - men om jag länkar till dig då - länkar du till mig då??