12 februari 2007

Kinavin

Idag såg jag att vinrankan har skrivit om viner från Kina. Jag såg också att hon provar åt Vin & Sprit. Hon har med andra ord bra täckning för vad hon skriver. Jag var på gång att bli provare åt det snart före detta statliga bolaget för två år sedan. Men det gällde kryddad sprit, en dryckeskategori som jag sällan nyttjar. Kanske är en fördel att prova något som man egenltigen inte gillar eftersom man då blir lite mer kyligt analytisk. Gick vidare till andra uttagningen men bytte bostad i samma veva och adressändringen fördröjde posten. Det gjorde att jag fick beskedet för sent för att kunna tacka ja till fortsatt testning.

1 kommentar:

Syrah sa...

Tänk, då hade vi kunnat vara kollegor. Allt är postens fel! Världen är bra liten. Jag skulle aldrig kunna vara med i någon av de tre spritpanelerna, för jag skulle tycka det var för enenhanda. Och jag dricker aldrig vodka och mycket sällan kryddad sprit.
Apropå viner från Kina, så måste du prova viner gjora på inhemska druvsorter när du är där, och rapportera hur de smakar.