26 december 2007

Juldagskvällen

Jag har tjugo minuter på mig att knåpa ihop det här. Igår åt jag - och jag hoppas verkligen att recepten dyker upp någonstans - följande:

Sausage McMuffin
Pilgrimsmussleceveviche i cocktailglas
Konfiterat kycklinglår
Whiskyglass - prickade in att det var en Islaybaserad whisky i glassen.

Allt var naturligtvis högsta klass. Tack!!!

Och drack:

Vacqueyras. 4
Soave. 4
Nya zeeländsk riesling. 3,5
Ekfat från Limoux i södra Frankrike, smaksatta med lite chardonnay. 3


Vi gick en vända till Judit & Bertil där hela regeringen var plakatberusad och umgicks med alla tvbolag, dagstidning och medier på en gång. När den inte sov på golvet. Det kindpussades flitigt. Ingen bevakade och jag kom inte heller på idén att plåta. Pelle gav mig en kram. En DJ spelade r'n'b. Surprise, surprise. Sedan gick vi hem där jag somnade i soffan.

1 kommentar:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Jävlar också; det var alltså på JB man skulle ha varit, istället för att sitta hemma med hjärnan full av snor och fundera på hur jag ska bli rik genom att köpa ruckel i Småland och sälja dem till tyskar.