19 mars 2008

800 poster!

Jag genomgick några hälsokontroller i morse. Det gick med blixtens hastighet, har sällan varit med om något så verkställigt. Hade knappt bockat av No-rutorna för HIV, diverse tropiska sjukdomar och annat allvarligt i ett frågeformulär, hunnit lämna in ett välliknande foto, förrän jag dirigerades till en kassa där jag betalade. Sedan var det dags för i tur och ordning, EKG, vikt, längd och blodtryck, blodprov och röntgen. Hjärtkurvan och måttkvittot lämnade jag sedan tillsammans med det ifyllda formuläret till en receptionist. Som också fick ytterligare ett välliknande foto och ett med skägg. Allt gick på 20 minuter. På måndag får jag besked om min hälsa. Om allt utom blodet fick jag svar redan idag. Jag är frisk trots snart ett år i partikel och avgasatmosfären. Det här var föranlett av en praktiskt omständighet och inte av någon farhåga om dödlig sjukdom. Bara så att ni vet.

Inga kommentarer: