31 juli 2008

23. Jag försummar bloggen


Det har inte hänt på tre år. Att jag har försummat vinlusen.blogspot.com på det här sättet. Jag ska förklara varför. Från att ha haft ett arbete med väldefinierade arbetsuppgifter och mer eller mindre standardprocedurer för att få något gjort så har jag det sista året haft ett kreativt arbete där nästan allt är mitt ansvar. Dessutom har jag för första gången i mitt liv en typ av deadlines som ofta närmar sig nutiden med fasaväckande hastighet. Konsekvensen av det här är att allt som sker vid mitt tangentbord och inte har med arbetet att göra känns som flykt. Och jag kan inte fly just nu. Om en vecka ska jag förhoppningsvis lagt det här bakom mig. Då kan jag börja blogga med förnyad energi.

1 kommentar:

Martin sa...

Ibland behövs det lite försumning.