5 augusti 2010

2010:64 Bastard


Jag var där förra tisdagen. Det var jag inte ensam om, bland gästerna syntes en rappare och en fotograf. Namnkunniga eller kända om ni så vill men jag känner dem inte. Möjligen igen dem.
Alltså maten var väldigt bra, likaså vinerna. Jag orkar inte skriva så jag lägger upp mina suddiga bilder av menyn och vinlistan samt charkuteriplankan.



Från kallskänken åt vi allt utom burratan, från vedugnen tog vi makrillen och från spisen grisfoten och oxhjärtat. Jag avslutade med en spansk ost. Cabrales hette den. M åt jordgubbssorbeten med fläderlikör.



Till detta drack vi Mâcon, Grüner veltliner, Château d'Arlay, Bedeau du Sud (100% grenache i en bondsk och kärv tappning som vi båda gillade), och en tokajer respektive en söting från Coteaux de Layon.









Och eftersom jag har fått hundratals mejl om det så berättar jag för er att det var en Côtes-du-Rhône från Perrin som jag drack lördagen före den här tisdagen då jag också åt på Bastard.

Inga kommentarer: