27 februari 2011

2011:15 Utför

Det gick utför med mig, min bror och hans son i helgen. I Säfsens skidanläggning där jag märkte att jag har blivit gammal, stel och feg. Brorsonen, däremot, stod på sina skidor som hade han aldrig gjort annat trots att det var första gången. Jag ska inte klaga över min lekamliga utförslöpa eftersom det var frisk luft och avstressning. Det var också boende på ett vandrarhem som var befriande fritt från tankar om inredning och det var fredagstevetittande på På spåret med tävlande äkta par som inte kunde räkna ut arean på en cirkel, vilket jag tycker är skandal.

Där, i vandrarhemmets, lysrörsupplysta kök, innan tevetittandet, delade min bror och jag till köttbullar och snabbmakaroner en flaska av den här sorten:
Den var fruktig och balanserad och skulle ha passat än bättre med en gräddsås, men det är en randanmärkning.

I morse for vi hem via Uppsala. Jag tog tåget till Stockholm för att hinna till Hjördis' musikquiz som vi senare vann. När man vinner får man mousserande:
Jag gör det enkelt för mig och säger att den smakar som kolsyrad äppelmust. Det finns säkert fler nyanser att hitta men det spelar ingen roll. Den smakade bra som segernektar.

Château du Grand Mouëys (nr 90091)

Codorníu (nr 7735)

Inga kommentarer: