6 oktober 2006

Nu har jag suttit i en halvtimme utan att komma på en lämplig rubrik

Nu är det höst, stormande häver sig havets bröst, skrev Tegnér. Det innebär att man inte kan sitta utomhus på Bergsunds strand 38 längre. Utan tvingas vistas inomhus i bullret. Jag hör inte längre vad folk säger. Stressas av att försöka prata med folket längs bardisken. Känner inte vad Black Tie smakar. Och alla går hem alldeles för tidigt. Vad som trots allt gjorde mig glad idag - förutom vinsten i vinlotteriet - var alla positiva ord IRL - tack, Kinna - om Bittermitten. Och jag är fåfäng. Det betyder något att ledarskribenten, författaren med mera Isobel Hadley-Kamptz länkar till mig. Hon läses av många vilket betyder att jag får en massa trafik. Om jag hade gått på Bang-festen hade jag träffat henne. (Jag har träffat henne flera gånger - hon är dessutom trevlig, generös och bra på att laga mat.) Från och med nu permanentlänkar jag trots att jag inte håller med i allt. Men det gör jag ju inte med Gudmundson heller. Eller Redaktörn. Och så vidare.

Idag fick vi en ny regering. Jag är besviken. Varför fick inte vinmoderaterna Kristersson och Bill (bilden) några stadsrådsposter? Jag förstod att nästan alla kvinnor som jag träffade ikväll tyckte att Maria Borelius är ond. Det får ni gärna utveckla. Jag vet inte vad hon står för.

Köpte vinerna som jag skrev om igår. De här flaskorna vann jag i dagens vinlotteri. Jag kommer att byta minst hälften av dem:

Le Cardinal (nr 3806) Bordeaux (Dourthe-Kressmann), 69 kr


Bengt Frithiofsson Chardonnay Semillon (nr 16644), 70 kr


Campolieti Ripasso (nr 6792), 79 kr


Rosemount Estate Shiraz Cabernet (nr 26319), 69 kr

José de Sousa Vinho Tinto (nr 6297), 75 kr


Navajas Crianza (nr 22652), 73 kr


Nu ska jag äta indiskt tvärsöver gatan. I morgon ska jag träffa en aktiv folkpartist. En snäll sådan.

Inga kommentarer: