19 oktober 2008

21. Jag lovade att inte länka men nu bröt jag det löftet

För 23 år sedan hade H&M på Svartbäcksgatan, i folkmun"gågatan", skivförsäljning. Jag köpte två skivor där då. Den ena var Let's get it on med Marvin Gaye, den andra Reach Out med Four Tops. Kom att tänka på det nu när Levi Stubbs har gått ur tiden. Jag trodde länge att Reach Out var en samling. Träfftätheten på den är nämligen helt osannolik, titta bara på låtförteckningen så förstår ni varför. Skivan finns inte längre i min ägo, den skänktes bort tillsammans med all annan vinyl för några år sedan. Om man tycker om Motown så måste man skaffa skivan. Jag kan inte skriva om pop så jag föreslår att ni läser Harry Amster i stället.

Idag ska jag agera mottagningskommité på flygplatsen. I kväll middag i Ritan Park med bekantskaperna från torsdagens vinprovning.

Inga kommentarer: