9 oktober 2008

8.9. Någon stoppade något i min drink

Jag skulle få låna en plåtskorv och i den ta mig från Gotlands sydspets till någonstans i Laholmsbukten. Den var formad som ett lastfartyg och stor som en eka, dessutom rank. Ingen sittplats fanns och motorn kunde jag inte se. Hur skulle jag klara det med min sparsamma sjövana? Jag tackade nej.
Jag hade varit på middag. Den kritstrecksrandiga kavajen hade en stor fettfläck på högersidan. Kunde inte minnas att jag hade spillt något.
Vi hyrde ett enplanshus i hutongområdet. På baksidan låg en jättelik sophög. Vi såg i morgonljuset hur råttorna som var alldeles släta och hasselmusliknande pilade omkring på den föredömligt rena sophögen. Ibland lyfte de och flög.

Jag ställde fram larmet en timme. Vad stoppar de egentligen i Lindemans chardonnay nuförtiden?

1 kommentar:

Martin sa...

Snygg rubrik!