15 november 2008

50. En bortkastad lördag?

Ja, inte riktigt. Men jag var dagen efter och fortfarande delvis sänkt av en infektion som jag fick av en hostande taxichaufför i veckan. Något uträttat fick jag emellertid. Köpte ett 1GB SD-kort så att jag skulle få plats med Pleco 2.0 i min telefon, åt en okej italiensk soppa med en förhållandevis smakfri wrap till på alldeles för dyra Elements Fresh, bad skräddaren att sy om knapparna på mina kostymer och stötte ihop med Z Y på Buynow. I Peking brukar jag annars aldrig stöta ihop med kineser som jag känner. Och jag menar aldrig. Jag ser dem på kontoret i veckorna men aldrig på fritiden.
Under kvällen såg jag "Adaptation" för första gången. Den får fyra utrotningshotade orkidéer av fem.
Pleco 2.0 är för övrigt ett måste för den som ska lära sig kinesiska. Ni kan gå hit om ni vill läsa mer om produkten. Här kan ni läsa om när jag mötte programutvecklaren. Jag lyckades installera allt och få det att fungera utan problem.

Inga kommentarer: