2 juni 2009

2009:104 Jag är så sömnig att jag inte ens får till en rubrik

Jag har druckit olika Great Wall-varianter, jag har druckit Dragon Seal och Changyu. Inget vin har varit okej. Grace Vineyards produkter är däremot hyggliga. Men för dyra. Nu släpper vingården tillsammans med Torres några muscat-baserade viner i begränsad upplaga. Det blir ett partaj nästa vecka med anledning av släppet. Har i skrivande stund inte bestämt mig för att gå. Muscat är en av de fyra "finare" druvorna som odlas i Alsace. Hur den tar sig ut på kinesiska rankor är intressant men jag vet inte om jag orkar med det sociala kring evenemanget.

Idag har jag barnvaktat, jobbat, sprungit fem kilometer utan att få endorfinkick, ätit för mycket thai och varit arg.

Läs det här apropå övermorgon.

1 kommentar:

Martin sa...

Enligt Dagens Industri är Dragons Hollow Unoaked Chardonnay bra, 4 i betyg.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=95049

/Martin