1 december 2009

2009:194 Trevlig helg!

Fredag. En julfest. Bekanta ansikten och obekanta. Glögg. Dunkvin. Prat: "Äter du skinka?! "Vadå, trodde du att jag var en slacker?" "Man är alltid hårdast att döma sig själv." "Jag är i en framtidsbransch: pensionsfonder." Dans.

Untouched by Chakana Bonarda Syrah 2008 (nr 6596) 

Lördag. En 40-årsfest. Bekanta ansikten och obekanta. Flaskvin. Sång. Prat: "Jag kände först inte igen dig." "Nej jag har ju blitt blondin." "Jag vet vilka kunder ni ska rikta er till." "Du inser på ett par minuter vad som tagit oss ett halvår att komma fram till." Dans.

Señorío de los Llanos Reserva (nr 2685)

+ 2 sorter som jag i skrivande stund inte kommer ihåg.

PMC Beerenauslese Cuvée (nr 2917)

Söndag. Julie och Julia. Glass. Och så en massa obetalt men obetalbart stimulerande arbete.

Inga kommentarer: