29 augusti 2009

2009:141 Kork!

Jag cyklade till Bondens marknad för att träffa M med dottern L. Han köpte grönsaker, jag avvaktade. När vi satt på Indian Garden och åt lunch så kändes det i luften att sommaren är över. Det kan inte hjälpas, det är vemodigt. Vi promenerade tillbaka till Bondens marknad. Jag köpte fänkål, dill och gurkor. På Söderhallarnas systembolag blev det en Saint Joseph som jag skulle ta med mig till Redaktörn. Vinet var 100% syrah.
Hemma hos redaktörn drack vi en utmärkt fruktig, halvtorr riesling när vi lagade lammfärsbiffar och annat. Vi satte oss ner och jag skulle smaka av Saint Joseph. Kork! Jag gick ner till källaren och hämtade upp en crôzes hermitage från Alan Graillot 2002. Kork! Till sist öppnade vi en Lomond från Sydafrika. Den var korrekt men korken gick sönder och hamnade i flaskan. Den var mer än korrekt, den var god, verkligt god. Middagen i övrigt var trevlig och lyckad men nu är klockan läggdags.

Inga kommentarer: