1 september 2009

2009:142 Brist på klass

Château Mont Redon 2004! Så får gärna en châteauneuf du pape smaka. Och hur den smakade får ni gärna googla fram. Det var ett av kvällens viner.
Jag pratade klarsyn ikväll. Med en god vän som har den. I synen på klass bland annat. Ibland tror jag att jag har den också. Som i synen på mig själv: en reaktionär människa som står över klassbegreppet och tycker mig har rätt till châteauneuf du pape, chablis och något tredje som jag inte kommer på. 
Eftersom det var tisdag drack vi ur en BiB också. Som hette Chakhana och var malbec och syrah och doftade vingummin. Eller i alla fall nåt som inte var lika flott som påvens nya slott. Och den här argentinska biben kanske var det där tredje som jag inte kunde komma på och som passar så bra i min påstått klarsynta klasslöshet men i själva verket är detaljen som placerar mig mitt i medelklassen.

Inga kommentarer: