17 september 2009

2009:150 tog beskedet om det inställda vinglandet

med jämnmod. Började ju sakna Riddarfjärdsutsikten och innehavarna av balkongen spm erbjöd densamma så smått. Nu var det minst två veckor sedan jag varit där. Men fredagen skulle ju vara en arbetsdag i vanlig ordning. Eller rättare sagt, en arbetsdag som skulle kräva lite mer ordning än vanligt. Då skulle det krävas förberedelser och koncentration av ett större mått. För att klara av alla mindre mått. Eller mikroliter som det skulle röra sig om. Mikroliter som skulle pipetteras och röras om. Mikroliter som inte tolererar elvispvibrationer från fingrarna. Bra med en helnykter torsdag alltså, skulle jag kunnat skriva om jag hade trott det. Nu fantiserade jag istället om 750 000 mikroliter muskelchardonnay av ett slag som jag var fäst i på den tiden då Altavista fortfarande var en sökmotor att räkna med. En italiensk sådan. Chardonnay alltså, inte sökmotor. En chardonnay som skulle passat på balkongen. Undrar om jag skulle gilla den lika mycket idag:

Le Busche 2006 (nr 73146), 119 kr säljstart 20090901 beställningsvara. 

PS. Det är för övrigt bara två grader av avskiljdhet mellan mig och den där satirikern som medverkar i den så omtalade serien som trean visar nu, serien som nästan heter likadant som en roman som var populär på 1980-talet. En roman vars författare behandlades med dagens mått förvånansvärt respektlöst på bok och biblioteksmässan i Göteborg 1989. (Borde inte hon kunna stämma trean för partiell namnstöld eller nåt?) Hur det hänger ihop kan jag berätta away from keyboard någon gång. Om någon händelsevis skulle bry sig. DS.

Inga kommentarer: