17 april 2010

2010:25 Röd kryptonit

Snart är det maj. Känn på den. "Snart är det maj". Det är ju den finaste månaden, det vet alla. Några påstår att de gillar augusti bättre men de ljuger. Alla vet att året går in på döhalvan när midsommar har varit. Några säger till och med "nu vänder det" när klockan passerat midnatt under nämnda högtid. Det är närvaro i nuet, tycker jag. Om närvaro i nuet är innebörden av mindfulness vet jag inte. Motsatsen till mindfulness är jag inte heller säker men att samtidigt statusuppdatera på facebook, kvittra, messa och befinna sig på en middag verkar hamna i närheten. Och om någon vill göra det så är det väl helt okej.
I söndags tröttnade jag på mitt förhållande till Facebook. Då var det fortfarande nitton dagar kvar till maj. Nu är det bara tretton. Att längta fram till maj är inte att närvara i nuet kanske. Att bara längta till nästa måndags vincirkel när vi ska prova fyra gånger Rhône känns lite mer här och nu.Vi prövar fyra viner varje gång. Två kandidater är klara. Den ena är en Saint-Joseph från Delas som Hemliga morsan har köpt på någon jobbresa. Den andra är en dyr vit cndp som jag snubblade över i onsdags. Någon hade beställt men inte hämtat ut. Kul ska det bli hursomhelst. Jag kommer nog också att välja en röd cndp och kanske en Côte Rotie.

2 kommentarer:

Kritan sa...

Men först springer vi väl i backen på sista april härnere?

Hemliga Morsan sa...

Utan att ha en aning om vad vare sig St Joseph eller Delas är för något,

HeMo/Som inte orkar logga in