29 april 2010

2010:32 Sig solen strålar närma

När jag gick från kontoret var det varmt trots att klockan hade passerat sex. Jag skulle in till stan och köpa en present till min femårige brorson. Som jag hälsar på i morgon. I Gallerian, den första Gallerian med det namnet i Sverige, läste jag att en tillbyggnad var på gång. Den skulle färdigställd erbjuda en "shoppingupplevelse". Jag tänkte några sekunder på mitt eget kluvna förhållande till att köpa saker. Jag skiljer mig inte från andra, jag tycker också om att köpa saker. Men att gå så långt som att prata om "shoppingupplevelse"kan jag inte göra. I Gallerian finns en affär som säljer leksaker. Leksaker är förhållandevis dyra. Den jag valde kostade lite mer än den flaska vit cndp jag drack i måndags. Gallerior finns det nu lite varstans för övrigt. Det ska bland annat byggas en i Hornstull. Snart finns det inget kvar av gamla ful-Stockholm innanför tullarna. Det kanske är bra.
Jag hade tänkt att gå ut i kväll, jag har ju semester i morgon. Nu är jag för trött, ett glas ripasso till middagen var tillräckligt. Det blir Istanbul i morgon. Där är det ännu varmare.

Campolieti Ripasso (nr 6792)

PS. Jag är inte ensam om att ångra somligt jag bloggat och sedan ta bort det, såg jag idag. DS

1 kommentar:

Space babe sa...

Hos vem såg du det?