31 januari 2014

2014:4 Den sista januari

Sånt här bloggade jag om förr i tiden när jag tyckte att allt som rörde vin var intressant. Det gör jag ju dessvärre inte längre. Cefour? Jag har inga aktier i bolaget som jag heller inte hade hört talas om förrän jag läste notisen. Blir alltid glad över att se rättvisa skipad.
Idag har jag varit nykter i 30 dygn men den förväntade energikicken har uteblivit. Långdragna förkylningar, influensa och nu eventuellt en postinfektiös trötthet har tagit energin från mig. Får se vad proverna visar, dem får jag besked om nästa vecka. "Det är säkert cancer" brukar jag tänka.
Jag har en massa fritid nu som jag försöker använda på ett vettigt sätt. Det går sådär. Det bästa med den är att jag hinner baka, laga mat och fixa en massa saker som borde ha ordnats för längesen.
Det är inte särskilt svårt att avstå köp av saker när man är vissen så jag har inte frestats att bryta mitt #shopstop2014 än. Det kommer troligen inte att vara problem när jag är frisk heller. Så länge jag undviker stadskärnor, gallerior och köpcenter ska det nog gå bra. Med just den detaljen. Vilket jag kan glädjas åt när jag tycker att exakt nästan allt annat går åt ett annat håll.
I morgon är en annan dag, som Christer Björkman sjöng. I morgon börjar Melodifestivalen. I morgon är det familjefest i stugorna. Orka.  

Inga kommentarer: