8 maj 2006

Där solen inte riktigt går ner. Del II

Inne- och utelistan, ja. Som god tvåa skulle jag sätta att åka snöbräda. Som alla utom jag har gjort hur länge som helst. Jag började ju åka vanligt utför när jag var 19 så att det skulle dröja tills jag var, ja eh, innan jag steppade in i en snöbräda borde inte komma som någon överraskning. Det funkade! Och så fick jag höra ett ord som jag inte hört på ett kvarts sekel. Goofy. Det kallas nämligen så när man står med höger fot främst på brädan. Det gjorde jag på min skateboard för 27 år sedan och det gör jag på snöbrädan nu. Att det gick så bra får tillskrivas min oerhört kompetente kollega R som vägledde mig och S nerför branterna. Två och en halv dags åkning blev det. Snön trilskades, svetten rann, solen stekte hyn men roligt hade vi. Och om kvällarna åt, drack vi och dansade till ett coverband som friskt blandade Sator, Queen, Sweet, Ebba Grön och Tomas Ledin. Ja, det är ju förstås inte helt friskt att spela Tomas Ledin men det gjorde inte så mycket.

Jag till vänster i bild.

Den andra kvällen hos Patrik på Meterologen drack jag Stoneleigh Sauvignon Blanc och fortsatte snacka med journalisten som gav mig en sip Vin Santo.

Stoneleigh Sauvignon Blanc (nr 6311), 98 kr

Inga kommentarer: