14 maj 2006

Sä här såg förslutningen från Franconia ut

I förgrunden: glasplugg och metallkapsyl som suttit på en bockpungsformad flaska från producenten Franconia. I bakgrunden: en flaska Amarone och en flaska Campofiorin, presenter från mina gäster. Jag fick en popcornmaskin, några fina ljusstakar, en bringare formgiven av Sigvard Bernadotte och ett presentkort. Tack alla gäster!

Den gode Dag berättade för mig igår att det skulle bli en ovanligt bra Stockholmssommar i år. Det är jag också beredd att tro. Så jag stannar här tills jag åker till Kina i slutet av juli.
Just nu snurrar Declan MacManus' aka Elvis Costellos coverskiva Kojak Variety i bakgrunden. När jag lyssnar på Elvis Costello betyder det att jag mår bra. Ja, jag mår faktiskt mer än bra och det känns viktigt att skriva.

Masi Campofiorin Ripasso (nr 5123), 99 kr.


Amarone Classico (nr 12363), 169 kr


Det händer att Björn Borg dricker det förra till lunch.

Inga kommentarer: