10 september 2006

Lördag den 9/9 2006

0643. Vaknar, hämtar Svenskan i brevglipan. Läser nästan hela tidningen men somnar i Näringslivsbilagans artikel om turerna i HP. Drömmer.
0913. Vaknar, fixar frukost.
0937. K och T cyklar förbi. Ska de plocka svamp i skogen eller köpa flundror på Bondens egen marknad?
0955. Upptäcker att jag missade A:s samtal igår. Messar och får svar. Bestämmer att höras om fika kring Hornstull vid 14.
1000 - 1407. Bloggar och läser bloggar. Kommenterar. Anmäler mig till taxikortskurs. Mejlar J i Kina. Håller på med hobbyn.
1413 A ringer. Copacabana kl 1430.
1430. Copacabana fullt. Därmed Pasta istället. Berättar om mina planer över en sen lunch-canelloni.
1543. Skiljs åt vid Hornstulls t-banestation.
1607-1943. Övar men råkar fastna på sajter om Unicode. Läser Södermalmsnytt. Antonsson tipsar om ostviner. Inte värt att håna. Har fått svar från J i Kina som lovat fixa en grej.
En annan J ringer från Skåne. Han planerar att resa norrut i slutet av månaden. Har jag tur innebär det att vi åker till hans lantställe på Tvärnö.
2002-2107. Äter exakt samma middag som i torsdags men dricker en svag pastis medan jag tillagar den. Messar Ondskan som har födelsedagspartaj på Ringvägen att jag blir sen. Börjar sedan kolla gamla musikvideos på youtube - varför jag nu gör det.
2107-0005. Går till festen som händer högst upp i en hyresfastighet. Ondskan får en chablis av mig. Någon bjuder på sur cabsav. Talar med tv igår som ju slutat med bloggandet. Och arbetar på Copacabana. Hur skriver man att någon är trevlig IRL? Kanske just så. Skulle vara kul att stöta ihop med flera gånger. Exbloggaren går hem tidigt. Dricker ett halvt glas Les Fumées Blanches som smakar ovanligt mycket aprikos ikväll. Säger adjö till värdinnorna från Sthlm Leftovers* och går hem. Inte full ikväll heller.

Jean Biecher Côtes du Rhône (nr 2528), 32 kr.


Sur cabernet sauvignon från okänd producent.

Les Fumées Blanches (nr 22139), 66 kr.


* Arbetsnamnet för oss fyra som firade midsommar mitt i stan

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Lustigt att det ibland roar att läsa hur någons dag varit. för det mesta är det bara boring. Jag gillade det här inlägget. =)