12 oktober 2008

12.13.14. Söndag

Vid tvåtiden gick jag västerut på Gongti Beilu, gatan som jag bor på. Målet var Beihaiparken men jag blev hungrig redan söder om trumtornet. På en wontonrestaurang var jag den enda utlänningen som åt lunch. (Jag bodde i den här trakten av trumtornet för ett år sedan och känner mig lite hemma.)
Sedan gick jag till tunnelbanestationen vid Guloudajie och åkte till Dongsishitiao, stationen som ligger närmast hemmet.
Idag, den 12/10, har det varit så varmt att man har kunnat gå i kortärmat. Luften var klar.





Det finns en stor byggarbetsplats på norra sidan av Gongti Beilu. Det ska bli ett köpcentrum där. Det sitter en stor plast-, vad ska man kalla det för, -väv kring byggplatsen. Väven har temat "Peking 2008, en värld, en dröm". Bilderna är detaljer från väven.



Byggarbetsplatsen



Svamp



Kamera



Krabbor



Stad



Långsamt, 15 km/timmen



Tunnelbanetider







Skyltar i tunnelbanan

Inga kommentarer: