8 mars 2009

2009:42 Lördag - söndag

Igår lagade jag en förrätt till en middag som ägde rum i kvarteret bredvid. När jag stod där ömsom skärandes, stekandes och reducerandes med ett glas inom räckhåll och småpratade med andra i köket slog det mig att det var längesedan jag gjorde det och hur fantastiskt roligt det är.
Middagen var storslagen. Förutom tre årgångar Ojai Syrah (2001,2002 och 2003) så bjöds även Peter Lehman Stonewell Shiraz (1998) och Mas La Plana (2000). Till förrätten drack vi en riesling från Georg Breuer som hette Terra Montosa tror jag. Det enda vin som inte höll måttet var en champagne från Selosse som både var lätt oxiderad och hade slöa bubblor.
Idag har jag varit lika avslagen som de bubblorna. Steg nästan aldrig upp. Läste äntligen ut Murakami. Vi tog en promenad i vårsolen till serben med kycklingmackorna. Vi passerade dvd-butiken på hemvägen och köpte några filmer, däribland "The day the earth stood still". Keanu Reeves var bra i sin roll som utomjording. Det är sådana roller som passar honom. Filmen var däremot blek.

Inga kommentarer: