22 november 2009

2009:191 His name was always Buddy

Det här tillståndet. Ett av de bästa. Vett att sluta i tid. Att gå hem när det är som roligast. Händer inte ofta. Men idag. 
Jag var till och med på Bröderna Olsson där jag aldrig satt min fot tidigare. Där spelades bland annat Breaking the law. Det var inte mitt hak, någon drog med mig, skulle jag trogen min vana att frånta mig det egna ansvaret kunna uttrycka det. 
Innan jag gick dit var jag tillsammans med J på Snotty under några timmar. DJ Ondska och Braxarn spelade skivor. Pratade med inspirerande och begåvade människor i vilkas sällskap jag aldrig riktigt förstår att jag slipper höra "kan jag få notan" redan efter ett par minuter.

Lagade mat här för första gången i kväll. Lagade och lagade förresten, jag kokade halvfabrikatspasta i min nya kastrull från Iittala. Den heter Neo och har handtag både på sidorna och i locket som inte leder värme. Snygg, dyr och bra. Eftersom det inte finns ett riktigt kök här så köpte jag en induktionsplatta på stan att ställa kastrullen på. Den var också dyr men inte lika snygg. Och så låter den, visade det sig. Riktigt mycket. 

Vinet ifråga var ett så kallat sällskapsvin. Det betyder att det kräver att man är i sällskap för att kunna dricka det. 

Vignebelle Rouge Fruité 2008 Merlot 40%, Syrah 30%, Grenache Noir

Inga kommentarer: