13 december 2009

2009:201 Jag kommer ändå inte att förstå vad jag menade

En helg såhär långt: Hugel riesling, Stoneleigh sauvignon blanc, glögg i New Jersey, Sancerre Les Baronnes, Mas la Plana 2005 och Zuccardi Zeta Malbec Tempranillo 2005 till medium rare lammrack på Österlånggatan, dvs Grill Rubys.
Allt annat blir liksom...sådär kvällstidningsmässigt idiotiskt. Vad jag menar är att initaler och antydningar blir obegripliga ett halvår senare. Så om jag skulle skriva om våra bordsgrannars BMI och nationella härkomst (Holland) nu ikväll utan att gå in på den smakfulla klädseln (lilasvartrandig lammull respektive röd skjorta, svart cardigan) och tonusen liksom kromosomerna, så skulle det bli ganska meningslöst. Liksom så mycket annat jag har plitat ner här i snart fem år. Läste häromdagen något jag begrep lika lite som börsdrivande dumheter. Och som jag själv författat. Det är ett argument mot vagheten.
Ja, hos våra grannar fanns det åtminstone vare sig botox eller facelift. Ungdomens privilegium. Ungdomens evangelium. Framgångens evangelium.
Det finns så många blåögda dumheter där ute nu så jag vet knappt vad jag heter. Och 2011 när jag läser detta kommer jag inte att minnas vad jag syftade på.

Inga kommentarer: