7 november 2005

Eller nå't

Det är måndag kväll och medlemmar i Munskänkarna provar Systembolagets månadssläpp. Ebb i kassan hindrar mig att deltaga. Ser i min inbox att jag har fått lite kommentarer på förra inlägget. Kul!
Ser också att jag fått inbjudan till en Rhône-provning på Sergel Plaza. För provningen pyntar man 225 kr. Då ingår en - hrm - buffé. Antingen kör arrangörerna på temat ironi eller så stängde de in sig i en vinkällare för minst tio år sedan och har först nu krupit ut. För hur ska man annars förklara något så i otakt med tiden?

"Buffé Brunkeberg:
*Tunnbrödsrulle med rensteksröra
*Tunnbrödsrulle med rökt lax och pepparrot
*Grillade marinerade grönsaker i vinägrett
*Grönsaksstavar med gorgonzola-dip
*Rostbiff med potatissallad
*Pastasallad med salami och soltorkade tomater
*Purjolökspaj med örtyoghurt
*Färsk fruktsallad
*Hallonpaj med vaniljsås
*Bröd, smörgåsmargarin, färskostkräm"

Jag kommer nog att bevista partajet. Få se i vilken utsträckning jag äter.

PS. För alla läsare som med stort intresse har följt min beställning av "Snow Borne Sorrow" kan jag meddela att den kom idag. Så nu har jag två ex. DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Vafalls? Ingen plankstek?