15 juni 2006

Gourmet Nummer 3:2006

Fortfarande inte riktigt bra men så långt bättre än förra numret. Jag bara läst ett par artiklar. Ann-Helen Meyer von Bremens artikel om entreprenören och klimattrotsaren Göran Amnegårds svenska viner är, som alltid när hon skriver, läsvärd. Liksom Clarkes och Samuelssons genomgång av det svenska Loire-utbudet. Däremot är jag inte längre intresserad av kokkonst av den mer avantgardistiska arten men det är mitt problem, inte magasinets. Ikväll fixade Ljungberg tillsammans med det ettriga svenska landslaget ett efterlängtat VM-mål mot Paraguay så jag ska inte gnälla. I morgon blir det kombinerad vin- och läskprovning för brorsans familj. Viner för de vuxna och läsk för barnen. Om nu någon trodde något annat. Jag har valt tre viner som jag hoppas ska vara både tillräckligt druvtypiska och olika sinsemellan för att vi ska lära oss något. Tre läsksorter med liknande färg provas eftersom jag inte har de svarta ISO-glas som skulle behövas för ett riktigt blindtest. Mer om det i morgon kväll eller på lördag förmiddag.

Inga kommentarer: