14 juni 2006

Vinlusens fotbolls-VM

Om inte hemlandet spelar och man inte vet vilket av de spelande lagen man ska heja på, välj nationen som producerar bäst vin. Jag vet inte hur Ukraina är som vinland nuförtiden. Under 80-talet fanns ett sött, rött som hette "Ruby of Crimea" på bolaget. Om det var representativt låter jag vara osagt. Det var inte kul. Att Spanien är ett av världens hetaste vinländer just nu är en oomtvistlig sanning. Enkelt val således. De vann naturligtvis. Lite konstiga domar förekom dock i matchen vilket gjorde Ralf Edström riktigt ilsken där han tillsammans med Lasse Granqvist kommenterade. Jag hörde delar av matchen på bilradion. Nu håller jag på att missa matchen mellan Tyskland och Polen. Eftersom jag inte druckit något annat än destillerat från Polen hejar jag på Tyskland.

Bra krönika i dagens P4 Extra för övrigt.

Inga kommentarer: