29 december 2006

2007/5 Del I kanske

bfkem som hon tydligen förkortas - jag brukade kalla henne tbfkaem eftersom Minneapolisfunkens förgrundsfigur Prince Roger Nelson under en långtgående biff med ett skivbolag valde att kalla sig tafkap dvs the artist formerly known as prince, jag trodde liksom att det var mallen - har utmanat mig. Hon vill att jag ska lista fem saker jag som jag vill ska inträffa under 2007. Minns hur L en gång på 1990-talet av en tidning blev tillfrågad vad hon ville skulle hända. Hon svarade bland annat att Alison i Melrose Place - för övrigt en TV-serie som jag var så krokad i att jag slängde ut teven och sedan levde tevefritt i fem år - skulle få hjälp med alkoholproblemen. Vad önskar jag mig av 2007?

1. Mer gratisvin till mig. Särskilt tyska rieslingar, nya spanska distrikt, chianti classico och franken. Ja allt.
2. Att 2000-talets hittills fulaste ord, snackis, omedelbart tas ur bruk.
3. Mer fördjupning, mindre fördumning.
4. Mindre hat. Det gäller naturligtvis överallt. Men i bloggvärlden: alla ni "anonymous said" - jag tror att det oftast rör sig om män, - som ibland får bloggare att stänga sina kommentarsfunktioner, ja ibland till och med hela bloggen, sök hjälp. Hjälp finns att få.
5. Att jag blir roligare.

Inga kommentarer: