16 december 2006

Hundstjärnor

Fredagen blev inte riktigt som väntat, alla kom inte till fritis. Någon hade lämnat återbud, någon jobbade, några lagade mat. Jag hamnade senare på ett kombinerat pepparkaksbak och tårtkalas i en suterränglägenhet på Reimersholme. Där bjöds på lammfärsbiffar också. Vi delade en flaska Ross Shiraz. Maken till brännrostade fattoner har jag inte sniffat sedan jag för ett par år sedan drack Château Sirius Red. Gömde nästan frukten helt. Märkligt, en australier för 111 kronor borde vara bättre. Det enda överslätande var den mjukt vaniljaktiga längden mitt på tungan.
Istället för att åka hem begav jag mig som vanligt till Snotty där jag stötte ihop med J som firade julavslutningen med sina elever. Jo, de hade åldern inne, de hade Hyena kollat. J berättade för övrigt att Sirius gör en av sina sämre bandysäsonger nu. Många supportrar misströstar. Jag följer ju inte bandyn längre så det är oundgänglig information för mig. Liksom att Snoop Dog's "Drop it like it's hot" finns med "Close to Me" av the Cure som komp. Kom i säng 0047.

Ross Shiraz 2004 (nr 6793), 111 kr

Läs om hundstjärnan här

Inga kommentarer: